WELCOME TO NEDDY'S BLOG....WELCOME TO NEDDY'S BLOG....WELCOME TO NEDDY'S BLOG.... WELCOME TO NEDDY'S BLOGt

Tuesday, September 9, 2014

Tragedi MH370


8 Mac 2014....SABTU

Setiap hari Sabtu, sudah menjadi kebiasaan untuk saya sekeluarga yang tinggal di KL (sekiranya tidak bekerja) untuk menghadiri Kuliah Dhuha di KPI, Bangi.

Hari Sabtu 8 Mac itu agak istimewa bila kami adik beradik pergi ke Kuliah Dhuha bersama Mama tersayang dan Adik saya dan anak-anaknya. Kerana kebetulan Mama datang ke KL kerana ingin melawat kakak keempat saya pada masa itu.

Ketika dalam perjalanan ke KPI Bangi, kami menerima berita mengenai MH370 melalui WhatsApp. Namum semua tu kami anggap masih belum pasti, memandangkan khabar berita tersebut tidak berapa jelas....dan agak tidak logic pada fikiran kami. Pada mulanya kami sekeluarga tidak terlalu memikirkan mengenai 'berita malang' tersebut, sehinggalah tamat Kuliah Dhuha tersebut, dan bila lihat di Facebook dan lain-lain laman social, 'berita malang' itu telah menjadi viral dan berita hangat di seluruh Negara.

....Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) - Boeing 777 MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus komunikasi, termasuk isyarat "Transponder" HILANG DARI RADAR pada sekitar pukul 1.30 pagi...Hilangg. Tidak Dapat Di Kesan...Tiada Petanda...Langsung Tiada....Dimana Kedudukan Pesawat Tersebut. MISTERI... Penuh Tanda Tanya. 

Pesawat tersebut membawa seramai 239 penumpang termasuk krew.

Sepanjang hari kami sekeluarga berkumpul di rumah kakak saya yang keempat sambil menunggu berita demi berita dikaca televisyen dan dari Media Social yang lain. Walaupun berita tersebut terlalu payah dan perit untuk diterima, tetapi itulah hakikat yang terpaksa seluruh rakyat Malaysia dan seluruh dunia terpaksa terima.

Tidak dapat digambarkan apakah perasaan ahli keluarga...kawan-kawan penumpang MH370. Tak mampu pun nak gambarkan. Terlalu pilu dan menyakitkan....

Ya Allah...Allahuakbar...Allah Maha Berkuasa...Maha Mengetahui...

Sehingga ke tengah malam....Tiada sebarang perkembangan yang SAHIH...yang meyakinkan mengatakan penumpang dan krew SELAMAT.

TIADA...

NOKTAH...






Terlalu banyak sebenarnya spekulasi yang timbul mengenai Misteri Kehilangan Pesawa MH370 ini. Sesungguhnya hanya Allah lah yang Maha Mengetahui apa sebenarnya yang terjadi dan apakah hikmah disebalik semua yang terjadi.


----sehingga blog ini di kemaskini pada 9 September 2014, masih tiada khabar yang menyatakan pesawat MH370 ditemui...tiada...KEKAL MISTERI. -------

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

WHO VIEW ME.....

get this widget here