WELCOME TO NEDDY'S BLOG....WELCOME TO NEDDY'S BLOG....WELCOME TO NEDDY'S BLOG.... WELCOME TO NEDDY'S BLOGt

Tuesday, October 2, 2012

Kita hanya merancang.....

Assalamualalikum... Alhamdulillah

2 Oktober 2012.....

        Hati tenang setenang-tenangnya...walaupun busy yang amat di office (+class, study, group discussion, presentation, assignment & exam) tapi saya sgt enjoy!!!! TQ to nabihah, ika riana and my Mr Bos-mr khairul coz always be my side.  Cuba ketepikan semua perkara yang kurang menyenangkan dan istikamah! Yes, dan saya berjaya mengatasi semua perasaan yg kurang menyenangkan. Selalu ingatkan diri untuk fikirkan perkara-perkara positif sahaja. 

     Banyak dugaan yang muncul tahun ini buat saya dan dia. Tapi semua tu sudah dijangkakan dari dulu lagi..Yups sejak dari peristiwa itu (12 Nov 2010)....kami memang menjangkakan perkara itu akan berulang. Yang pasti, ia sudah berulang (11 Sept 2012).....Tapi Alhamdulillah, Allah memberikan kekuatan kepada kami. Mungkin kami semakin matang ataupun sudah lali dengan masalah sama yang sering berulang... 

     Alhamdulillah....Allah memberikan ilham kepada kami untuk mulakan perancangan baru dalam hidup kami. Banyak perancangan yang kami susun dan aturkan demi masa depan kami. Semoga perancangan ini direstui olehNya dan direstui oleh Mama+papa dan my family. Sebelum memulakan fasa  baru dalam hidup kami, ada perkara yang akan kami selesaikan terlebih dahulu. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan dan perancangan kami. Thankful Allah, my family memberi sokongan sepenuhnya tanpa berbelah bahagi. My family, anugerah tak ternilai yang Allah berikan pada saya dan dia. :: My Family-Very understanding, supportive and the best family ever. (^_^) :: Alhamdulillah.

     Kita hanya mampu merancang untuk mengubah sesuatu perkara itu menjadi lebih baik. Tapi kita manusia biasa yang tidak mampu menilik masa hadapan. Hanya Allah yang lebih mengetahui dimana haluan dan tempat kita kelak.....Apapun yang terjadi kelak, perlu sentiasa yakin itu adalah yang terbaik yang Allah anugerahkan utk saya. InsyaAllah.

Kekuatan dan cinta hati saya... selamanya..


"Instead of wiping your tears, 
wipe away the people who caused them. 
Keep calm and stay strong. 
i can do it, insyaAllah. Allah knows best"


No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

WHO VIEW ME.....

get this widget here