WELCOME TO NEDDY'S BLOG....WELCOME TO NEDDY'S BLOG....WELCOME TO NEDDY'S BLOG.... WELCOME TO NEDDY'S BLOGt

Monday, December 1, 2008

A Weekend with family

Hari ni pepegi juz stay kt umah Taman Bukit Serdang (TBS).. Kak Nor masak pulut kuning hari ni..hehe..rajin amat...(tak sempat nk take pict pulut kuning tu..) Pastu tak de mende nk wat aku and along dok ketuk piano..sampai penat.. Kak Nor, Ieka n my bro in law (a.lie) g pasar.. B4 Kak Nor g pasar, dia dh siap pesan amanat kt anak sulung dia Along Tasha, suh kemas umah.. Tp punya la liat dak2 ni nk kemas umah, lepas Cik Ann dorg bg arahan baru la Bi n Along Tasha settle kan duty dorg..hehe.. Padan muke u all...


Lepas dorg balik dari pasar, Anggerek ajak aku, Along Tasha, Bi n Ieka g Care4 kt area ctu.. first pusing2 kt ctu usha2 n cuci2 mata dulu... Td, B4 dorg kuar rumah td abang ipar aku dh siap bekal kan dorg ngn duit...Along tasha, macam biasa dia akan terus masukkan dlm tabung.. Bi n Ieka terus msk kete Cik Ann dorg, ermm tak sabar nk shopping la kot...

Bi , Ieka & Along Tasha

Bi & Along Tasha tayang hp dorg,
Ieka ckp " Ala..ieka takde hp :D , Ieka nk tayang hp gak..." heheeh..cian Ieka...

Si kecil Ieka minta permision dari aku nk beli purse, tp aku tak bagi, coz aku tau dia ada byk purse yg ktorg beli kan b4 diz.. nampak muka dia tak puas ati td.. tp aku wat slumber jerk.. hehe..cian dak tu.. Bi lak nk beli frame gambar.. aku tak kasi gaks.. pastu dia mintak permission dari Cik Ann dia, lagi la teruk kena bebel... hehehe.. Itu la, tak dgr cakal lagi, kang dah kena.... Ermm mentang2 ada duit, sume benda nk beli.. tp cian gak kt dak2 tu, sure dorg marah dalam ati kan..hehe... Tp nk wat camne, dh mmg benda2 tu bukan keperluan.. Aku faham la dorg nk merasa beli ngn duit sendiri, nk byk kt kaunter sendiri.. Biasa nya, dorg kuar ngn parents dorg, ni kuar ngn mak cik2, so dorg rasa dh besar la kot... dh boleh jalan2, shopping2 ngn org lain selain ibu n abah dorg...

Bi & Ieka

Lepas penat usha2, cuci2 mata, ktorg g lunch kt Shakeys' Pizza.. Emm ni 1st time makan kt Shakeys Pizza, memandang kan dh tak de tempat lain yg tak ramai org, so, ktorg msuk la kt Shakeys Pizza... My sis Anggerek pun dh ckp " i tak ske tempat yg crowded.." ieka lak ckp " ieka tak ske mkn kt ctu.. ieka tak ske pizza, selain Pizza Hut " .. amboi.. byk la cantikkk budak kecik nih.. tp dia ikut gak, dgn senyum kambing dia tu... Ieka nih, klu dia tak ske pun, dia still senyum.. ssh nk tgk dia merajuk, walaupun dia nih budak kecik.. Bi n Along, ok jerk klu bab makan, tak cerewet.

Miss Neddy, Cuties Ieka n Sweetie Along Tasha..


mak aih...selera nampak makan, td beria ckp, "Ieka tak ske makan Pizza selain Pizza Hut" Skrg ni, penuh mulut makan Pizza...sampai yg ktorg pun dia rembat....

Si Kecil nih makan pizza ke ape nih?? Macam sakit jerk nih... Punya la dia tarik Pizza tu, konon nk wat mcm dlm iklan la tu ek..??

Bi with her new hp.. *Bi, tak hbs lagi ke promot hp baru tu????* heheehe



Ermm ni ada lagi satu cerita... Time makan tu, Ieka dok sblh aku, tetiba aku npk dia kuar kan purse dia yg baru n yg lama.... rupe2 nya dia beli gak purse yg dia nk tu, aku pun tak perasan bila dia minta permission dari Cik Ann dia... Memula aku hot gak, tp bila tgk purse lama dia, aku sejuk blk, punya la aku gelak besar, bila tgk purse lama dia tuh....*hahahaahahah* hadoi.. ni kreatif ke aper namenyer nih ek?? U all tgk pict kt bawah tu ek, punya la kreatif si kecil Ieka nih..


*Purse lama* dari luar....

@Dompet@



*Purse lama* dari dalam
Jangan curi
*Siap tulis tuh....lagi la org nk curi...*
*Hahahaahahaha*
Kreatif tak??
Bila aku tnya mana sume purse2 yg aku n Anggerek beli kt dia byk2 tu, blh dia jawab " Ieka dh simpan tp hilang juga, tak pe la, purse yg ieka buat ni pun cantik jg kan? " ermm jawapan selamat, takut kena marah ngan auntie dia la tu...

Purse baru Ieka...
Byk nyer duit dia, nk sikit.. *Ni duit yg dia kumpul + abah dia bg RM10*


Ieka with her new purse....


Pizza kt ats ni ktorg dh tak larat nk habiskan, Miss Anggerek suruh i habis kan, tp i dh tak larat nk makan.. Along & Bi pun tak nak..Tetiba si Ieka nyampuk " Bagi Ieka je la pizza tu" *hahaahaaha* punya la pecah perut kami gelakkan Ieka... Memula nk mkn kt cni td, kemain lagi taknak konon..Ambik engkau...skali dia yg habis kan sume.....

Lepas mkn ktorg continue shopping kt Carefour...

Aku n anggerek nk beli barang2 umah..dh lama tak membeli dan belah utk barang keperluan di rumah....


Cutie Ieka..
Nak dok dalam trolley lak...ngade-ngade tau dak kecik nih...

KAMI

Miss Anggerek, ALong Tasha,Miss Neddy n Bi Najwa

*Cuba teka sape take diz photo? *

*hehehehe*

Kami yg sentiasa sengal

*hehe*


Tgh usha2 barang tu, tetiba Ieka n Bi jerit "Uncleeee" Igt kan nape, rupa2 nya Mr Khairul dtg, terkejut gler dak2 nih..Si Ieka hug Uncle Khairul dia, cam tak jumpa bertahun... Punya la histeria sume budak2 ni npk Uncle Khairul dorg.. Ermm ntah pe kena ngn dak2 nih.. Nampak jerk Uncle Khairul, terus tak igt Untie2 dorg nih.. Kurang asam tol tau korg nih... Pastu Mr Khairul temankan ktorg shopping... Ieka lak, tak berenggang ngn Uncle Khairul dia.. Aku biarkan jer la Mr Khairul layan si Kecil tu.. Along n Bi ikut aku n Anggerek shoppingggg...

No comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

WHO VIEW ME.....

get this widget here